söndag 28 oktober 2012

muddbyxor i velour

Idag har jag knåpat på ett par muddbyxor till fisen. Ritade utifrån ett par andra som jag tycker är fina på honom, förlängde lite i benen och tänkte mig långa benmuddar på, så dem är smidiga att ha under overall/termobyxor och lätta att stoppa ner i ett par stövlar. Valde att testa att sy i velour, vilket inte var så svårt som jag trott. Höhö!

Detta blev i alla fall resultatet.. ett par gigantiska byxor till min yttepyttelilla två-åring. HAHA. Höll dem framför honom och dem gick till bröstvårtorna. Har inte beslutat om dem får gå till växa-i-högen, om jag ska försöka korta av benen eller om dem ska säljas här på bloggen.. Är det någon som vill köpa dem så kostar dem 190 kr.
Uppskattar storlek 92/98.


Mönster: Eget, storlek 92/98
Material: Ljuslila fordon på mörkare lila velour köpt på facebook, svart mudd från Skroten i Kinna och tråd.
Svårighetsgrad: 1-10: 2, Lätt som en pannkaka.
Bäst: Tyckte dem vart snygga fast jag inte är så förtjust i lila.
Sämst: Storleken, helt klart.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar