söndag 28 oktober 2012

Dregglispremiär!

Hittade ett gratismönster på nätet någonstans och beslutade mig för att testa detta i slutet på förra veckan. Är väl sådär nöjd.. tycker den var ganska stor både i hals och längd för att passa dregglande/kräkande bebis, så jag beslutade mig för att denna passade från 6 månader och uppåt. Ritade en mindre variant för 0-6månader och skall testa denna i veckan som kommer. Dregglisen på bilden är vändsydd för hög komfort hos det lilla barnet :)

Tyget hittade jag i styvlådan ihop med en slaktad IKEA-filt. Fina grejjer. Detta var innan jag köpte min prymtång så denna tryckknapp är ditsatt med hammare. Pilligt! Ser fram emot att testa tången!

Här är den!

Mönster: Gratis från nätet..
Material: Snirkliga sniglar i jersey från stuvlådan, svart fleece från IKEA, tryckknapp från Jysk, tråd
Svårighetsgrad: 1-10: 3, svårt att få till "pöset".
Bäst: Funkar för dregglande lillfia här hemma. Modifierat till ett eget mönster nu!
Sämst: Pöset blev sådär, samt testar mig fortfarande fram med söm eller inte runt om..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar