måndag 8 oktober 2012

Harembyxor


Häromdagarna klickade jag hem ett tyg, lite mudd och en mönstertidning från Liandlo. I tidningen finns ett mönster på haremjeans som jag gav mig på igår, men nu i jersey.

Lite små ändringar vart det på vägen så som att jag inte gjorde bakfickorna eller knälapparna, hoppade över att sy ner sömsmånen för det vart inte snyggt samt gjorde egna fickor efter en tut på en blogg.

Byxorna är i storlek 62, och enorma på Elsa, så dem får ligga tills vidare..


innan jag började...

 halvvägs, med de andra fickorna

slutresultatet...

Material: Jersey med geishor och röd mudd från Liandlo, svart strech från en slaktad t-shirt. Svart tråd.
Svårighetsgrad 1-10: 3, lätt, när man väl har tut:ar till hjälp (kantning och muddar).
Bäst: Att det blev ett par muddisar tillslut! 
Att det finns så många bra tut:ar inom ämnet, som gör det lättare för en nybörjare som mig. 
Att mannen tog barnen nästan hela dagen så jag fick egentid till detta!
Sämst: Att Elsa inte kommer kunna ha dem på LÄNGE och att två sömmar inte är perfekta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar