måndag 8 oktober 2012

haremjeans


Idag har jag sytt igen, hör och häpna, och det resulterade i ett par Haremjeans. Galet nöjd är jag, trots att dem är stora på lillan.

Mest nöjd är jag över att mannen frågade vart dem var ifrån, och när jag sa att det är jag som gjort dem så tyckte han inte att det syntes alls! Tyvärr får ni ingen bild med dem på för min dator har bestämt att det inte går för tillfället..




Mönster: Haremjeans st.56 från Ottrobe, dock utan knälappar och bakfickor.
Material: Söndersprättade mamma-jeans från H&M och randig mudd från Liandlo. Svart tråd.
Svårighetsgrad 1-10: 2, lätt. Och absolut efter förra brallorna jag sydde.
Bäst: Älskar den fina randiga mudden och den asymmetriskt placerade sömmen. Dem är stora i storlek och med nervikbara muddar så dem är gångbara länge. Gillar även tanken på återvinning av gamla plagg man inte längre använder!
Sämst: Att min svarta tråd börjar ta slut, och att dem är aningens förstora trots storlek 56.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar