fredag 8 mars 2013

En beställning

Här kommer bilder på en beställning jag fick för en vecka sedan, den nådde beställaren idag. Detta är en riktig nöjesbeställning för mig. En god vän ville ha som en dregglis fast anpassad till en tuff tonårstjej i utseende och form. Hon som ska ha dem är en ung kvinna med handikapp som gör att hon dregglar en del, och det är så tråkigt att ha det på tröjan när man är såpass stor.

Jag och mamman kom på att om dem har samma komposition som en dregglis men ser mer ut som en scarf så att "haklappskänslan" försvinner, så borde bli en vinnande kombo.

En kaffe och lite skissande senare hade jag ett mönster som jag började sy efter. Tyger har beställaren valt men jag har fått fria händer på piffandet. En så rolig beställning att sy!

Materialet består av jersey på framsidan och fleece på baksidan. Min dreggelmaja till dotter har inte lyckas väta igenom denna kombination ännu så jag hoppas det kommer fungera lika fint till beställarens dotter.

Tuffa döskallar och grå jersey skarv i skarv på framsidan, svart fleece på baksidan 
ugglor på svart bas, svart fleece på baksidan och svart spets med uddkant 
Vita stjärnor på svart bas, röd fleece på baksidan

Jersey med retro kasettband. Svart fleece och jersey på baksidan

Vita moln på svart bas, svart fleece/jersey på baksidan samt vit spets

Allihop på rad.


Mönster: Eget
Material: Se bildtext
Svårighetsgrad: 1-10: 1, supersnabbt gjort på OL:en och så skoj!
Bäst: Underbart att få fundera lite på bästa lösningen och sy något jag aldrig gjort innan.
Sämst: Finns nog inget sämst med denna :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar