måndag 8 oktober 2012

Ugglisar!

Ni som följer mig på facebook har sett att jag skrivit med "ugglisar" i mina statusuppdateringar i veckan. Här är dem i alla fall! Lite lagom att göra när familjen legat sjuk i omgångar hela veckan.

Började med den randiga som är störst i familjen. Den är sytt i vävt tyg till skillnad från de två andra. Har helt blivit inspirerad av sytokarna på facebook som syr så himla fina ugglor och Elsa fick således den första, med lite pill-lappar på.

När Edwin såg den ville han också ha en, och hela veckan tajtade han om en "Uva". Han fick dyka ner i min spill-låda och välja tyg helt själv, gissa vilken som är hans? Hehe.. Nöjd kille vart det efter ett par dagars väntan (pga feber hos mamman).

Den sista och minsta ugglan, den röda, blev till för att jag ville ha en i vagnen/aktivitetsbågen till Elsa. Så söta!


Mönster: Egenritat. Inspiration från bilder som sytokarna lagt upp.
Material: Vävt tyg från loppis i randigt, grått och vitt, röd/organgeblommig jersey samt lila jersey med fordon på. Band från panduro, orange mudd spill-bit till näbbarna, vliselofix och vadd.
Svårighetsgrad: 1-10: 3, ok. 
Bäst: Att barnen blev nöjda och har leksak som ingen annan har. Att jag lärt mig jobba med vliseline
Sämst: pilligt på de mindre ugglorna att sy tätsöm runt ögon/näbb. Men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar