måndag 8 oktober 2012

Moonboots

Hösten och vintern nalkas snarast, så jag tänkte sy Elsa ett par tossor. Först hade jag tänkt sådana som man kan köpa i de flesta affärer såhär års, en pösig tossa med mudd runt benet, men kom över mönstret på dessa moonboots och tänkte testa dem. 

Blev väl sådär nöjd. Dem var hemska att sy för en ovan och blä för mönsterbeskrivningen! Jag ville kasta dem men fick inte för mannen som insisterade på att ha dem kvar och använda dem flitigt! Fick komplimanger för dem när vi besökte mitt jobb, men granskar man dem noggrannare så ser man ALLA skönhetsfel...


Mönster: "xx" från Ottobre.
Material: Svart fleece från en IKEA-fleecefilt, mönstrad jersey från stuvlådan, orange snedslå, elastiskt snöre samt snörstopp från en gammal jacka samt orange muddväv, vadd och tråd.
Svårighetsgrad: 1-10: 7, aldrig mera.. 
Bäst: Ja färdiga blev dem ju, det är mer än jag trodde när jag hade gjort en klar.
Sämst: Sjukt jobbiga att sy, genom alla lager och snäva svängar! Många lager tyg att sy genom då innerskon är vändsydd fleece, sedan ett lager vadd och sedan ytterskon i jersey. Till detta kommer svängar, omöjliga stenhårda snedslå i bomull och en lösning med muddväv upptill för jag tröttnade på att vändsy, och bara ville ha dem klara.

livebild! Elsa är ju glad i alla fall.. och varma lär dem vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar