måndag 8 oktober 2012

Tröja


I tisdags sydde jag denna underbara tröja till fisen. Kan säga att den blev väldigt omtyckt av min biltokige lille kille. Har även kommit på att han klär bra i rött :)



Mönster: "Mint" från Ottobre 4/2012 i storlek 86. Dock ej med sprund bak.
Material: Jerseybilar på röd botten (köpt på fb), svartvita ränder i jerey från Ohlssons tyger samt svart jersey (köpt på fb) och tråd.
Svårighetsgrad: 1-10: 5, Medel. Svårt att kanta med något som inte är muddväv, och att få ärmarna snygga.
Bäst: Att jag vågat utmana mig med något jag inte gjort innan. Den passade finfint på min fis.
Sämst: Ska kanta med muddväv och inte jersey då jag tyckte det vart "sladdrigare". Kanske är i längsta laget för min fis. det ABSOLUT sämsta med denna sömnaden är att den slukade 2 tvillingnålar för mig, TVÅ!

Livebild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar