måndag 8 oktober 2012

Beställningar och Prislista


Har senaste dagarna fått förfrågan på beställningar av hemsytt á Edwin&Elsa orginal. Med detta inlägg tänkte jag försöka pluttra ner en ungefärlig prislista på hemsydda alster och även fota vilka tyger jag har hemma just nu.

Ber er tänka på att jag är relativt nybörjare på detta, så leveranstider kan variera beroende på hur mycket sytid jag får för mina små troll, samt beroende på storleken/svårighetsgraden på lagd beställning. Jag strävar alltid efter att göra mitt absolut bästa, men är som sagt nybörjare. Dock skulle jag inte skicka iväg något jag inte själv skulle sätta på mina egna barn. 

Vill man stå för tyg själv och jag för arbetet är det helt ok. I så fall är det bara att hojta, och då kommer priset att bero på antal timmar det tar att göra lagd beställning.

Prislista

Barn mössa utan applikation    90 kr  
Barn mössa med applikation    110 kr
Vuxenstorlek mössa                  120 kr
Muddbyxa 56-80                       140 kr
Muddbyxa 86 el större             190 kr
Harembyxa 56-80                     140 kr
Harembyxa 86 el större           190 kr
Tröja 56-80                               170 kr
Tröja 86 el större                      200 kr
ReDo byxa av jeans                  140 kr

Alla priser är exklusive porto, och jag tillämpar förskottsbetalning.


Önskar man fodrad mössa gör jag detta med fleece och då tillkommer en 15 kr på priset. Annars är mössorna sydda i dubbelt lager Jersey.
För att underlätta för mig vid mössbeställningar så ange huvudomfång om möjligt. Detta för att enklare kunna beräkna mössans storlek så att den faktiskt passar.

För fickor på byxor tillkommer en kostnad på 25-50 kr beroende på vilken modell av ficka som önskas samt vilken materialåtgång som blir.

Har som plan att utöka min sömnad med dregglisar, vantar, någon variant av tossa till bebis/barn samt även testa att göra bodys. Har mönster hemma, men har inte testat detta till mina egna barn och därför är det inte möjligt att göra beställning på detta än så länge, då jag inte kan utlova ett bra resultat ännu.

Har ni önskemål, frågor eller andra funderingar så är jag absolut inte omöjlig. Hojta bara så kanske vi kan lösa något ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar