söndag 21 oktober 2012

OnePiece


"Aset" som denna OP kom att heta är ÄNTLIGEN klar. Jobbade med den hela förra lördagen, sprättade halva söndagen, sydde i dragkedjan igen med gott resultat i måndags och förbrukade då min sista nål till maskinen. Givetvis återstod tre sömmar på hela skiten då.. Akutbeställde hos Bibbi och fick dem på tisdagen ihop med lite annat roligt. Aset blev klart i Onsdags. SKÖNT!



Mönster: Utgått från OPn i Ottobre 4/2012, storlek 68, något modifierat då jag smalnat av mönstret på bredden samt förlängt benen och satt i egna muddar.
Material: Giraffer i jersey köpt på Hema i varberg, rosa ribbad jersey som jag fyndat på facebook,  prickig stuvbit i jersey som foder i luvan, rosa dragkedja från Bibbis textil samt tråd.
Svårighetsgrad: 1-10: 7, dragkedja är INTE min kompis.
Bäst: Passar fint på Elsa, om än lite att växa i. Fick ihop skiten trots att jag svor som en tok förra helgen. Har en del tips på hur nästa skall gå lite smidigare att få ihop..
Sämst: Blev en hel del sprättande när dragkedjan skulle i. Sömmarna på kantbanden vart inte så snygga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar