söndag 21 oktober 2012

Body-premiär!

Gjort min första body! Som jag längtat och bävat inför detta. Blev dock ganska nöjd och det var långt ifrån så svårt som jag först trott! Fler bodys komma skall säger jag bara!





Mönster: från Bibbis textil, storlek 60.
Material: Randig jersey i vitt och marinblått från en slaktad Gina-tricot-topp, röd muddväv, prymknappar, en röd knapp från en gammal tröja samt tråd.
Svårighetsgrad: 1-10: 4, bandkanta runt grenen var lite pilligt, samt mönsterpassa ett randigt tyg.
Bäst: Snygg body i lite retro-marin känsla till lillan! Det var lättare sytt än jag trott först.
Sämst: Halslinningen blev inte vad jag först planerat, men pga mönstertrassel så vart linningen större än vad den borde vart, och då fungerade inte min första plan, därav quick-fix med stor knapp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar