tisdag 15 januari 2013

Julklänningen!

Nu jag jag ÄNTLIGEN blogga om julklänningen jag sydde till mig själv. Tävlingen är avslutad och jag vann tyvärr inte, men vilken konkurrens! Oj vad duktiga folk är på att sy!




Mönster: Onion 2035, en modifierad L, (numera döpt till "Ceciliaklänningen") med egna ärmslut (långa muddar) och en egen designad ficka, inspirerad från Bloomingshop.se
Material: Svart velour, svart mudd samt naturfärgad spets från Hema i Varberg
Svårighetsgrad: 1-10: 5, lite andra proportioner än att sy bebiskläder.
Bäst: Modellen är supersmickrande i och med skärningen under bysten, velour är urmysigt att ha på sig och det allra bästa är att jag vågade sy något till mig själv som jag dessutom använt!
Sämst: Den blev lite stor tyckte mannen, jag tycker den va lagom men nästa jag syr ska nog vara lite mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar