torsdag 24 januari 2013

Ärmlös tunika

Det va denna tunikan som blev till för att testa min nya kantbandsfot. Så skoj, och lillan fick påfyllning i garderoben. Mönstret ska jag modifiera lite, bland annat vill jag ha axelbredden mindre, ärmhålen lite djupare och längden ska justeras om man vill ha den som klänning. Men för att inte vara en mönsterkonstruktör är jag sjukt nöjd!



Mönster: Eget, storlek 62/68
Material: Rosa gitarrer på grå bas i interlock köpt på facebook. Limegrön mudd från Hema i Varberg
Svårighetsgrad: 1-10: 1,5.. det svåra är att rita mönster
Bäst: Så vansinnigt fort det gick med den nya pressarfoten! Ojojoj, tiden halverades, MINST!
Sämst: Första testet på nederkant vart sne, så jag fick klippa av och kanta om. Men slutresultatet gick ändå snabbare än om jag skulle kanta "för hand". Bilden kanske inte är den bästa heller, men man får ta vad man får när barnen är sjuka och inte på humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar