tisdag 1 januari 2013

Varma i vinter!


Äntligen kan jag blogga om mina sydda alster igen! Har inte kunnat/velat detta eftersom jag under en längre period tävlat med hemsytt i en grupp på facebook, och då har man inte fått publicera bilderna någon stans innan. Därför har det vart torka här, men allt annat än torka vid maskinen!





Mönster: Eget. Utgick från mitt mössmönster och ritade till flärparna. Fuskpolon är helt gjort utifrån en bild i huvudet.
Material: Ekorrn satt i granen från Liandlo och stjärnor från en grupp på facebook. Svart och röd fleece från filtar här hemma, trikåsnedslå till banden samt randig mudd från Jofotex.
Svårighetsgrad: 1-10: 4, gjorde en rejäl tankevurpa när jag skulle vänds fuskpolon, därav kantningen på den.
Bäst: Barnen höll sig varma och goa om huvud, kinder och hals/bröst när kylan bet som värst i december månad.
Sämst: Att jag inte fick till det helt med att vändsy kragen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar