fredag 7 december 2012

Sådär löjligt nöjd.. igen!

Igår/idag blev jag sådär löjligt nöjd över min sömnad igen. Började igår eftermiddag på en ny vintermössa till Fisen, en med flärpar ner över öronen. Hans gamla är lite trång och hade inga flärpar, men de värmer ju mer nu när det är SVINKALLT ute!
Inte hade jag ro att leta efter ett mönster heller så jag ritade ihop ett eget lite snabbt efter att ha mätt på honom lite.

Den blev klar och passade galant. Påbörjade även en fuskpolo som matchar nya mössan, dock lite missöden på vägen så jag gjorde klart den i morses med en annan lösning än den planerade. Blev snyggt det med och hela settet invigdes ute i -6 grader för en liten stund sedan.

Fisen godkänner dem, mamman ger dem plus i kanten. Underbart! Han var gosigt varm om öronen och halsen och bröst/rygg. Bara mitt fram på kinderna som var rosiga och kalla. Lovely!

Bild kommer om någon vecka eller så när tävlingarna är avslutade.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar