fredag 2 november 2012

titta vad som blev...

I somras köpte jag en stuv-akution via facebook. I denne låg det massor med fina stuvar som passar till dregglisar, fickor, vantar, applikationer samt delar av plagg. Det fanns även en utklippt body i storlek 62, som jag helt glömt bort, fram till nu i veckan.

Tog upp den och bestämde mig för att sy klart den nu när jag vet hur en body ska sys ihop. Denne var ett klippt sprund i så jag fortsatte på det. Tyckte det var svårt med sprund och mäta ut så tryckknapparna kommer på samma bredd i förhållande till varann och kantbandets bredd. Här kommer resultatet:



Mönster: Okänt, storlek 62
Material: Äpplen i lila/vit/rosa jersey, lila interlock till ärmarna, tråd, trikåsnedslå från Hema i Varberg samt tryckknappar från Bibbis textil
Svårighetsgrad: 1-10: 5, Har inte gjort sprund innan..
Bäst: Fick testat min nya prymtång och jag ÄLSKAR den!
Sämst: Lila är inte min eller Elsas färg så denne går direkt till salu här i bloggen.

Den kan bli din för 70 kr plus porto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar