onsdag 24 oktober 2012

Where the magic happens..

Jag passade på att fota lite när kidsen sov middag förut. Här är min arbetsyta.. Tar ingen som helst plats i rummet och är så bra bara! Kan sy samtidigt som kidsen leker och fäller man upp den så tar den ingen plats alls eftersom den går i linje med väggen.

Skåpet som utfällt samt en liten bild på min trådrulleförvaring
De finaste tygerna (jersey) förvaras på översta hyllan i en salig röra. I förvaringsboxarna har jag nålar/symaskinsnålar/säkerhetsnålar & Band/resår/nappband/dragkedja & knappar/clips i sista.

Uppfällt skåp. I korgarna under förvaras stuvar, vävda tyger, mönsterpapper, muddväv samt vadd och fleece.
Lilla bilden visar mitt bord i en salig röra!

Skåpet byggde mannen till mig av en bokhylla från IKEA. Luckorna är ihopskruvade och agerar ben när bordet är nerfällt. Själva bänken är fäst med gångjärn i både hylla och skåpsluckor, två längor gammalt klickgolv som jag klätt med en tygvaxduk från Jysk. 
I uppfällt läge hålls luckan på plats av en längre hasp som är gömd på sidan av skåpet. 

Är så galet nöjd med denna förvaring! Bästa mannen kom på den alldeles själv efter lite inspiration från mina sy-tokars ställen.

Själva maskinen är en Husqvarna Viking Platinum 730 och passar mig alldeles utmärkt än så länge.. även om en overlock står högt på önskelistan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar